BUSINESS CONTROLLER (Vähittäispankki), Helsinki

OP on Suomen johtava finanssiryhmä ja alan suurin työnantaja Suomessa. OP:n muodostavat yli 150 itsenäistä osuuspankkia ja niiden omistama keskusyhteisö OP Osuuskunta tytär- ja lähiyhteisöineen. Meillä työskentelee yli 12 000 finanssialan ammattilaista, joista Baltiassa noin 400.

Työpaikan sijainti: 
Uusimaa, Helsinki
Tehtäväalue: 
Taloushallinto ja rahoitus - Finance
Tehtävien määrä: 
1

Visiomme on olla johtava ja vetovoimaisin finanssiryhmä Suomessa sekä asiakkaiden, henkilöstön että kumppaneiden näkökulmasta. Saavuttaaksemme tulevaisuuden tavoitetilamme, olemme aloittaneet OP Ryhmässä merkittävän muutosmatkan. Siirrymme OP Ryhmän keskusyhteisössä vaiheittain ketterään, itseohjautuvaan toimintatapaan, joka antaa vapautta ja vastuuta tiimeille, nopeuttaa päätöksentekoa ja ohjaa työskentelyä asiakkaiden tarpeiden mukaisesti. Vähennämme päätöksentekotasoja. Johtamisessa painottuu valmentaminen ja työn mahdollistaminen.

Tavoittelemme muutoksella entistä parempaa työntekijäkokemusta, asiakaskokemusta sekä toiminnan tehokkuutta. Muutoksen käytäntöön viemiseksi etsimme Business Controlleria nyt Vähittäispankin BC-toimintoon Helsinkiin.

Tehtävästä
Tässä tehtävässä vastaat itsenäisesti vastuualueellesi kuuluvista laajoista kokonaisuuksista ja toimit johdon aktiivisena keskustelukumppanina. Osallistut myös vastuualueen johtoryhmätyöskentelyyn ja seuraat kilpailijoita ja finanssimarkkinaa aktiivisesti ja teet proaktiivisesti nostoja johdolle analyysien perusteella. Tuet vastuualueen johtoa toiminnan strategisessa ja operatiivisessa suunnittelussa ja seurannassa, kuten liiketoiminnan kehityskohteiden tunnistamisessa, tavoiteasetannassa, ja vuosisuunnittelussa. Lisäksi vastaat vastuualueen raportoinnista, analysoinnista ja ennustamisesta mm. kasvun, kannattavuuden, tehokkuuden ja taloudellisen aseman kehitykseen liittyen. 

Mitä odotamme sinulta
Odotamme liiketoiminnan laaja-alaista tuntemusta Business Controller –tehtävistä tai muista vaativista talouden asiantuntijatehtävistä. Katsomme aiemman kokemuksen finanssialalta eduksi. Lisäksi odotamme liiketoimintojen hyödyntämien järjestelmien tuntemusta ja erinomaista MS Office- työkalujen hallintaa (mm. Excel, PowerPoint, lisäksi etuna Tableau ja PowerBI -osaaminen).

Analyyttisyys, muutosketteryys ja paineensietokyky, sekä kyky suunnitella ja organisoida toimintaa, ovat sinulle luontaisia ominaisuuksia. Lisäksi kykenet vakuuttamaan ja viestimään eri kohderyhmille monimutkaisistakin asioista suomeksi ja englanniksi.

Mitä saat meiltä
Tarjoamme ainutlaatuisen mahdollisuuden päästä luomaan toimialan parasta asiakaskokemusta ja vaikuttaa satojentuhansien asiakkaiden pankkiasioinnin sujuvuuteen. Samalla pääset mukaan finanssialan suurimman työnantajan muutokseen. Tule luomaan asiakkaillemme parhaat palvelut yhdessä meidän kanssamme!

Lisätiedot ja hakuohjeet
Hae tehtävää mahdollisimman pian rekisteröidyllä cv:lläsi painamalla "Hae"-painiketta. Tehtävä täytetään oikean henkilön löydyttyä. Lisätietoja tehtävästä antaa Recruitment Consultant Rami Inkilä, rami.inkila@manpowergroup.fi. 

Experis™ on johto- ja asiantuntijatason rekrytointi- ja projektiratkaisuihin erikoistunut kansainvälinen yritys. Luomme uusia ura- ja kasvumahdollisuuksia osaaville yksilöille ja autamme asiakkaitamme saavuttamaan omat tavoitteensa nopeammin. Olemme erikoistuneet IT- ja insinöörialan sekä taloushallinnon, myynnin, markkinoinnin, viestinnän ja henkilöstöhallinnon osaamisalueisiin. Vuosittain etsimme asiakkaidemme avainpaikoille tuhansia alansa parhaita täsmä- ja erityisosaajia, esimiehiä ja johtajia. Experis on osa ManpowerGroupia

Viimeinen hakupäivä
Mahdollisimman pian